خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر یولاف(جودوسر)

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸ ب.ظ

 

فروش بذر یولاف(جودوسر)

 

جودوسر یا یولاف با نام علمی Avena sativa می باشد که گونه های دیگری مانند فاتوا، اوسیناسا، ویستی دارد و از خانواده غلات است. محصولی بسیار سازگار و مقاوم برای آب و هوای سرد، مرطوب و معتدل است و بیشترین مصرف آن در جهت تامین علوفه دام، غذای است و درمواردی خوراک انسان و در پاره ای موارد بعنوان یک گیاه داروئی مطرح است. جو دو خود گشن،گیاهی علفی، یکساله، ریشه های آن افشان و با ساقه های بند بند است. خصیل آن در حد 48 تا 56 تن در هکتار بوده و برای خوراک دام بسیار مناسب است و طعم و کیفیت خوبی دارد. دانه آن ارزش بسیار بالائی برای اسب های مسابقه ای دارد و انرژی زائی خوبی در اسب و حتی در انسان دارد.

 

فروش یولاف(جو دو سر)

 


به تناسب سایر غله جات، سهل الهضم بوده و به مصرف اسب، گوسفند داری و مرغداری می رسد و گاه هم دارای مواد مغذی بهتری نسبت به گندم و جو است. دانه یولاف دارای 7/11% پروتئین و  5/68% نشاسته و 6% روغن و 5/11% سلولز و 4/3% خاکستر می باشد. معمولاً در مناطق که نسبتاً سرد و یا معتدل سازگاری خوبی دارد. هوای گرم و خشک فقط قبل از تشکیل خوشه سبب خشک شدن  و از دست دادن تازگی Blust میشود. در وقت تشکیل خوشه سبب پخته شدن خوشه قبل از وقت گردیده و دانه ها نامناسب پر می گردد و در نتیجه وزن دانه کم میشود و این نوع را می توان به واریته های زود رس اشاره کرد. البته بعضی واریته ها وجود دارد که در مقابل حرارت زیاد مقاوم می باشد. مثلاً یولاف سرخ اکثراً در قسمتهای شمالی آفریقا و دیگر جاهای گرم کشت می گردد. در گذشته بیشتر صدماتی که به یولاف رسیده است که حرارت زیاد ارتباط داده شد. انواع یولاف که به گرما مقاومند اکثراً رنگ تیره دارند و در خاک های مختلف کشت می شوند به شرطی که خوب زهکشی شده باشد و کود ومواد غذائی در آن موجود می باشد بصورت عموم یولاف در خاکهای لومی حاصل بهتر می دهند. بلغور یولاف سبب  افزایش تخم گذاری در طیور تخمی می شود.
کاربردهای یولاف فراوان است، بغیر از مصرف دام و اسب و طیور در صنعت هم کاربرد دارد. در تصفیه مینرال است و روغن های نباتی استفاده شده و از جمله محلل های عمده به شمار می گردد
برای مصارف داروئی خصوصاٌ دانه ها و در برخی موارد از کاه آن استفاده می شود. برای بدست آوردن دانه های آن خوشه رسیده را خشک و می کوبند سپس دانه های  کوبید را الک کرده و سپس تحت فشار قرار داده و بشکل گرانولهائی شبیه به کریستالهای برف که به فلوکون معروف است در می آورند.
این فلوکون ها محتوی نشاسته، گلوکونین، ویتامین B ، اسید پانتوتنیک و کاروتن هاست.

 

امّا چرا باید یولاف را استفاده کنیم؟
در شرایط فعلی نان کشور ما، ازیک طرف به علت جداسازی سبوس از گندم مشکل کمبود فیبر، ویتامین ها و مینرال ها را دارد و از یک طرف آردهای سبوس دار، بعلت داشتن اسید فیتیک بالا شرایط نامناسبی را از نظر جذب عناصری چون آهن، روی و کلسیم ایجاد می کنند . افزایش ترکیبات مفید به آرد و تولید نان از آنها موجب تقویت کیفیت تغذیه ای نان و اثر گسترده بر جامعه می شود. یکی از راههای تقویت نان استفاده از آرد غلات دیگر همراه با آرد گندم است.

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

 


سبوس یولاف فیبری بوده، دارای بتاگلوکان است. مقدار بتاگلوکان سبوس کمتر از آندوسپرم است و قسمت اعظم آن در دیواره سلولی آلورون تجمع دارد. بسیاری از مواد معدنی و ویتامینهای یولاف در سبوس و جوانه آن قرار دارند.
امّا ارزش تغذیه ای یولاف نسبت به سایر غلات  چیست؟
1)    منبع بسیار غنی از پروتئین است. در همه غلات رابطه منفی بین پروتئین کلی و در صد لیزین است ولی در یولاف دیده نمی شود.
2)    چربی یولاف از سایر غلات بیشتر است. مقدار چربی یولاف ممکن است از 3 تا 9 در صد تغییر کند.
3)    چربی یولاف حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب غیر اشباع از جمله اسید لینولیئک است.
4)    نسبت اسیدهای چرب غیر اشباع با اشباع (2:2) در یولاف حائز اهمیت است.
5)    لیپاز فعال در یولاف نسبت به گندم و جو بیشتر است.
6)    یولاف دارای قابلیت آنتی اکیسدانی زیادی است و آردآن می تواند بعنوان یک آنتی اکسیدان در صنعت غذا و بسته بندی استفاده شود. آلفا توکوفرول آنتی اکسیدان اصلی یولاف است و پس از آن بتاتوکوفرول و گاما توکوفرول در مراتب بعدی است.
7)    یولاف منبع خوبی از منگنز، منیزیم، آهن، کلسیم، روی، مس و کبالت است. از آنجائی که مواد معدنی یولاف بیشتر در قسمت خارجی و سبوس آن قرار گرفته اند مصرف آرد و یا دانه کامل یولاف از نظر تغذیه ای مناسبتر است.
8)    یولاف منبع خوبی از تیامین، نیاسین و اسید پانتوتنیک است همچنین مقدار بیوتین در یولاف نسبت به غلات دیگر بیشتر است.
9)    نشاسته یولاف نسبت به سایر غلات جذب آب بیشتری دارد.
10)    سلولز و بتاگلوکان از پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای یولاف و از جمله فیبرهای رژیمی با اهمیّت در غلات هستند. بتا گلوکان فیبر رژیمی مهم یولاف  است و یولاف با دارا بودن مقدار زیادی از این فیبر با ارزش بوده، نسبت به سایر غلات برتری دارد.
11)    گزارش شده است سبوس یولاف، پکتین و صمغ گوار بر کاه

 

ش کلسترول خون موثر بوده و سبوس یولاف در کاهش کلسترول خون موثرتر از سایر موارد ذکر شده است.
12)    فیبرهای محلول در آب در جودوسر قادرند بطور مستقیم غلظت کلسترول خون را کاهش دهند. همچنین دارای این توانائی هستند که با افزایش HDL و کاهش LDL موجبات جلوگیری از آترواسکلروزین را فراهم آورند. فیبرهای نامحلول در آب مدت زمان باقی ماندن غذا در روده را کاهش     می دهند،حجم مدفوع را زیاد کرده، سبب شلی مزاج می گردند و به دلیل کاهش زمان باقی ماندن غذا در روده جذب چربی و قند نیز کاهش یافته، کاهش کلسترول و قند خون را سبب می شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با من در ارتباط باشید و خوشحال خواهم شد اگر نظرات خودتون را برای من بفرستید.

   *فروش بذر پایان راه نیست آغاز یک تعهد است*

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان09132163404

 

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر یولاف

فروش بذر یولاف(جودوسر)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی