خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر گیاهان دارویی-چای ترش

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹ ب.ظ

 

 

فروش بذر گیاهان دارویی

 

گیاه چای ترش قرمز
نام علمی: Hibiscus sabariffa
مقدمه: بیش از 300 گونه از چای ترش در سراسر جهان در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر یافت می شوند. موطن اصلی این گیاه غرب آفریقا گزارش شده است و امروزه در سطح وسیعی در غرب آفریقا، آسیا، استرالیا، هند، مالزی ، اتریش، آمریکای مرکزی و بسیاری از کشورهای گرمسیر کشت می شود. کشور چین وتایلند از بزرگترین تولیدکنندگان چای ترش در دنیا هستند این گیاه به صورت گونه مهاجر وارد ایران و در منطقه گلمورتی ) دلگان) استان سیستان و بلوچستان برای اولین بار کشت شد. نام دیگر آن چای مکی است زیرا به صورت گسترده‌ای در شبه جزیره عربستان کشت و مورد استفاده است. چای ترش از کاسبرگ گیاه تهیه میشود و دربسیاری از مناطق دنیا به صورت نوشیدنی گرم و سرد مصرف دارد. در بعضی کشورها از الیاف ساقه‌های آن در تهیه وسائل استفاده می‌شود.

 

فروش بذر گیاهان دارویی-چای ترش


گیاه شناسی:  چای ترش از خانواده پنیرکیان (مالواسه)است که در مناطق سرد به صورت یکساله و در مناطق گرم به صورت چند ساله است و میتواند به صورت درختچه ای در حدود 2-2.5 متر رشد داشته باشد.  برگ های 3-5 وجهی سبز مایل به زرد، گل های زرد رنگ با کاسبرگ های سبز که بعد از رسیدن میوه، کاسبرگ ها به رنگ قرمز در می آیند. برگ ها متناوب، حاشیه برگ ها دندانه ای، دمبرگ ها کوتاه و بلند دارند. گلدهی در اواخر شهریور یا اوایل مهر بوده و کاسبرگ ها در آبان و آذرماه قابل برداشت هستند. گل ها بزرگ و دارای دمبرگ کوتاه، به رنگ قرمز متمایل به زرد. میوه ها 2.5 سانتی متر طول داشته و کاسبرگ گوشتی مانند که محتوی 22-34 دانه در هر کپسول می باشد احاطه شده اند . دانه ها به رنگ قهوه ای تیره می باشد. دارای یک ریشه راست و عمیق و قابل نفوذ می باشد.

 

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

 


خواص: این گیاه معمولا برای درمان فشار خون بالا، سلامت کبد و رفع بوی بد دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای ترش از کاسبرگ این گیاه تهیه می‌شود و در بسیاری از مناطق دنیا به صورت نوشیدنی گرم یا سرد از آن استفاده می‌گردد. چای ترش خواص بسیار زیادی دارد و دارای آنتی اکسیدان های ضدچربی خون، ویتامین c و اسید سیتریک می باشد. خواص ضد سرطانی دارد.


اکولوژی: چای ترش بیشتردر مناطق حاره ای کشت و کار می شود. این گیاه دوره های خشکی را تحمل می کند و دوره های خشکی در ماه های آخر رشد مطلوب است. مناطقی که دارای بارندگی کم و ناکافی باشد آبیاری منظم می تواند نتیجه موثری داشته باشد. میزان بارندگی سالیانه مناسب برای رشد چای ترش500-3500 میلیمتر است. رطوبت نسبی هوا تقریباً 75-85 % در طول دوره رشدمناسب است.pH مناسب 5.5-7.5 است. این گیاه روز کوتاه است. چای ترش به شرایط غرقابی یا آب ایستادگی حساس است.این گیاه در طول رشد به4 تا8ماه دمای شبانه روزی بیشتر از 21 درجه سانتیگراد نیاز دارد.


کاشت،داشت وبرداشت:
چای ترش معمولاً بوسیله بذر تکثیر می شود، اما گاهی به آسانی از طریق قلمه هم رشد می کند. تکثیر با قلمه موجب تولید بوته های  کوتاه تری  می شود بیشترین کاربرد قلمه های ریشه دار شده در کشت مخلوط با سایر گیاهان است. در این شرایط عملکرد کاسبرگ ها تاحدودی کاهش می یابد.  چای ترش دارای ریشه های عمیق بوده ودر تهیه بستر بذر باید شخم عمیق باشد(20 سانتی متر) زمان اواخرعمق کاشت حدود 20  سانتی متر توصیه می شود. زمان کشت گیاه بسته به نوع استفاده آن فرق می کند.اگر این گیاه فقط برای تولید کاسبرگ کشت شود زمان مناسب کشت در اردیبهشت می باشد. اگر کشت برای شاخ برگ باشد بذر را می توان در اسفند بدون تنک کردن کاشت. اگر به عنوان گیاه چندساله کشت شود باید سال اول رشد را در گلخانه و در اوایل تابستان از گلخانه خارج تا مورد پرورش قرار گیرد. قلمه های چوبی نشده باید در ماه های تیر و مرداد در گلخانه باشند. بذرها معمولاً بطور مستقیم در مزرعه به مقدار4-6 بذر در هر کپه کشت می شوند. درمرحله 2-3 برگی گیاهچه به میزان 50% تنک می شوند. کپه ها به فاصله 1-1.8 متر روی ردیف و 1.5-3 متر بین دو ردیف می باشد. اصولاً بهترین نواحی کشت این گیاه در ایران مناطقی است که دارای 125 میلی متر بارندگی و حداقل دمایی 15 درجه در اول فصل رشد باشد.
  میزان کودهای مورد نیاز 80 کیلوگرم نیتروژن ،36-54 کیلو فسفر و 75تا100 کیلوگرم پتاسیم در هرهکتار  است. چای ترش به مصرف نیتروژن پاسخ مطلوب می دهد. بالاترین عملکرد کاسبرگ خشک وکاسبرگ تازه از تاریخ های کاشت در اردیبهشت ماه و خرداد ماه می باشد. چای ترش در اوایل به رشد علف های هرز حساس است ولی بعد از اینکه ارتفاع گیاه به 45-60 سانتیمتری رسید روی علف های هرز سایه اندازی می کند. شروع گلدهی در چای ترش از شهریور تا مهر بوده و برداشت کاسبرگ ها در ماه های آبان وآذر انجام می گیرد. اولین میوه ها سه هفته بعد از گلدهی آماده برداشت می شوند. میوه ها باید قبل از ظهور هر گونه بافت چوبی در و قبل از خشک شدن و باز شدن غلاف دانه جمع آوری می شوند.کاسبرگ ها بعد از 40-50 روز بعد از ریزش گلبرگ ها به حداکثر اندازه خود می رسند.
جدا کردن کاسبرگ ها از کپسول و خشک کردن آنها باید زمان ممکن انجام شود. در غیر اینصورت کپک ها سریعا رشد کرده و باعث فساد کاسبرگ ها خواهد شد.
بطور کلی گیاه چای ترش را به شیوه های قراردادن در سایه، آفتاب و به روش آون خشک می کنند. عملکرد چای ترش بین 500تا700 کیلوگرم بوده . برای بهتر سبز کردن بذر در زمان کاشت بذرها بمدت 1 تا 2 ساعت در آب گرم می گذارند و می توان قبل از آن بذرها را با سمباده مالید تا پوسته نازک شود ولی غالباً نیاز نیست. میزان بذر مصرفی با احتساب 8بوته در هکتار حدود6 کیلوگرم است.


استانداردهای بذری:
وزن هزار دانه آن بین18  تا20 گرم متغیر بوده و در یک کیلو بذر حدود  50.000عدد بذر موجود می باشد. قوه نامیه استاندارد آن 85% و ویگور یا بنیه آن در زمین 30تا35 % است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با من در ارتباط باشید و خوشحال خواهم شد اگر نظرات خودتون را برای من بفرستید.

   *فروش بذر پایان راه نیست آغاز یک تعهد است*

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان 09132163404

                                                    

 

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر گیاهان دارویی-چای ترش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی