خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر گیاه دارویی-سیاهدانه

پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۰۶ ب.ظ

 

 

فروش بذر گیاه دارویی-سیاهدانه

 

سیاهدانه با نام علمی Nigella sativa گیاهی است علفی یکساله با گل های منفرد که چندین گونه به عنوان زینتی کشت می شود، برای افزایش شیر استفاده می شده است. در جنگ های تاریخی از گیاهان این خانواده در مسموم کردن آب شهرهای محاصره شده استفاده می کرده اند. در ایران در نقاط مرکزی کشت می شود. بیشتر در اراک به صورت خودرو می روید و در اصفهان در مناطق شهرضا، سمیرم و مبارکه کشت می شود.

سیاه دانه گیاهی است یکساله با ساقه های ایستاده به ارتفاع 60تا70 سانتیمتر برگها دارای بریدگی های نخی، برگچه های ریز، گلهای زیبا به رنگ سفید خاکستری تا آبی با پرچم های متعدد، کاسبرگهایی به رنگ گلبرگ، میوۀ آن به صورت کپسول(غلاف دانه دار) که درون آن تعداد زیادی دانۀ سیاه و معطر قرار دارد. گل ها منظم و دو جنسی، مادگی مرکب و چند برچه ای می باشد. سیاه دانه دارای پرچم های مارپیچی نظم یافته اند.  

 

فروش بذر گیاه دارویی سیاهدانه ایرانی

 

خواص دارویی

 قســـمت های مورد استفاده در سیاهدانه،دانه و روغن فرار آن می باشد که به عنوان داروی معرق، محرک،بادشکن،صفرا بر و هضم کنندۀ غذا مصرف دارد. از بذر در خوراک نان،چاشنی و درشیرینی جات به عنوان تزئین استفاده می شود. دانه های سیاه دانه، نسبتاً سمی است.

از بذر برای زیاد کردن شیر استفاده شده و ملین بوده و دفع کنندۀ کرم هم است. این گیاه به صورت موضعی در درمان زگیل و بثورات جلدی مورد استفاده قرار میگیرد. در پزشکی سنتی برای زیاد کردن شیر،ملین،دفع کنندۀ کرم و نیز به عنوان نفخ و قاعده آور توصیه می شده است.عسل سیاه دانه نیز مصارف دارویی فراوان دارد.

اکولوژی

موطن اصلی این گیاه جنوب اروپا و آسیای غربی بوده است و از قدیم این گیاه را خصوصاً در کشورهای گرمسیر می کاشته اند. این گیاه به سادگی با محیط جدید خو می گیرد. سیاه دانه به کمبود آهن و خاکهای ضعیف حساس است و به سرعت زرد می شود همچنین به شوری و گرما نیز مقاومت خاصی ندارد.

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

کاشت و تکثیر

تکثیر سیاه دانه به وسیلۀ بذر صورت می گیرد. کشت پائیزه و بهارۀ آن امکان پذیر است، ولی در کشت بهاره محصول بهتری خواهیم داشت پس از تهیۀ بستر خاک با فاصلۀ30در30 سانتی متر بذر ها کاشته می شوند. گاهی بذر به صورت در هم در کرت پاشیده می شود. در برخی از مناطق کشور مثل سمیرم کشت سیاه دانه به صورت انتظاری انجام می شود به عبارت دیگر به علت احتمال وقوع بارندگی در زمان کاشت،بذر ها از مدتی پیش در خاک قرار داده می شوند. اما تاریخ کاشت واقعی زمانی است که اولین بارندگی رخ می دهد. زمان گل دادن آن در اواخر اردیبهشت تا تیر ماه می باشد.

برداشت

در کشت پائیزه محصول سیاه دانه در تیر ماه و در کشت بهاره در شهریور ماه قابل برداشت می باشند. با زرد شدن کپسول ها می توان اقدام به برداشت و یا پس از ریشه کنی کل بوته و خشک کردن با خرمن کوبی،بذر های داخل کپسول را جدا کرد.

 

 

استانداردهای بذری:

بذر تخم مرغی گوشه دار، دارای  خلل و فرج و به حالت اسفنجی  می باشد. حالت دور تخم مرغی سه لته تیز و گاهی در اثر فشار چند جانبه میوه،دانه چند لبه مسطح است. انتهای بالا نوک دار شده، انتهای پایین پهن تر و سطوح جانبی کمی برآمده است. رنگ بذر سیاه رنگ با چین های عرضی ناواضح و مات می باشد. نوع میوۀ بذری فندقه است.

وزن هزار دانه03/2 گرم و از6/1 تا3/2 گرم متغیر است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با من در ارتباط باشید و خوشحال خواهم شد اگر نظرات خودتون را برای من بفرستید.

   *فروش بذر پایان راه نیست آغاز یک تعهد است*

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان 09132163404

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر گیاه دارویی-سیاهدانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی