خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر گیاهان دارویی- بابونه آلمانی

شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳ ب.ظ

 

 

فروش بذر گیاهان دارویی- بابونه آلمانی

 

 

بابونه آلمانی Matricaria chamomilla گیاهی است همه جایی ،ازتیرۀ کاسنی که دارای خواص دارویی فراوان می باشد. کشت این گیاه در مقیاس وسیع از20 سال قبل در کشورهای غربی آغاز شده است. در ایران در خرم آباد و درود، اندیمشک، شوشتر، ایذه، تهران و اطراف دربند پراکندگی دارد.

گیاه شناسی:

بابونه گیاهی است علفی و یکساله،دارای ریشۀ مخروطی شکل و کم و بیش سطحی که ریشه در اواخر دورۀ رویش از انشعابات فراوانی برخوردار می شود. ساقه استوانه ای شکل است . ارتفاع ساقه متفاوت و بسته به محل رویش و شرایط اقلیمی آن است. در زمین های شور ساقه کوتاه و به صورت خوابیده روی زمین قرار می گیرد. برگها منقسم، باریک،کشیده و نیزه ای شکل می باشد. برگها فاقد کرک و صاف به صورت متناوب نسبت به یکدیگر روی ساقه قرار می گیرند. گلها در انتهای  ساقه های اصلی و فرعی ظاهرمی شوند. قسمت میانی گلها که مجموعه ای از گلچه های لوله ای زرد رنگ است و در اوایل رویش نیمه کروی، با باز شدن گلچه های لوله ای، کم و بیش مخروطی می شوند. گلهای بابونه دو نوع گلچۀ زبانه به رنگ سفید و گلچۀ لوله ای به رنگ زرد می باشد.

 

فروش بذر گیاهان دارویی در اصفهان- بابونه آلمانی

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

ارزش غذایی یا دارویی:

اسانس هایی که از مقادیرزیادی کامازولین و بیسابلول برخوردار باشند، اسانس های با کیفیت خوب خوانده می شود. رنگ اسانس به مقدار کامازولین و وجودآن بستگی دارد. اگر اسانس به روش تقطیر با بخار آب استخراج شود،ماترسین بی رنگ به کامازولین آبی تبدیل می شود که هر چه مقدار بیشتر باشد اسانس به رنگ آبی تیره مایل تر می شود.

اکولوژی:

امروزه بابونه در کشورهای مجارستان، روسیه،آرژانتین کشت می شود. منشاء بابونه را آسیای صغیر می دانند.

خواص دارویی:

از جمله قسمت های مورد استفادۀ بابونه سر شاخه های گلدار آن می باشد. اسانس در قسمتهای پایینی گلچه های لوله ای به شکل قطراتی کروی در کیسه ها و مجای ترشحی شیزوژن که با ایجاد شکاف در جدار حد فاصل سلولها به وجود می آیند تشکیل می شود. از خواص درمانی آن این است که بابونه رفع کننده سوء هاضمه، ضد اسپاسم، خلط آور،باد شکن، مسکن،معرق، مقوی و در مصرف خارجی به عنوان مقوی و تمیز کنندۀ مو و برطرف کنندۀ دردهای رماتیسمی و ضد التهاب می باشد.

در پزشکی سنتی از سر سرشاخه های گلدار گیاه به عنوان هضم کننده، مقوی، تقویت کنندۀ معده،تب بر، قاعده آور، ضد هیستیری و سرگیجه، آرام بخش، ضد خونریزی و در استعمال خارجی رفع دردهای روماتیسمی و کوبیدگی و خستگی و لطیف کنندۀ پوست استفاده می شود.

کاشت و تکثیر:

کشت بابونه توسط بذر صورت می گیرد. در کشت مستقیم اعم از کشت بهاره و یا پائیزه پس از آبیاری زمین به کاشت ردیفی بابونه اقدام می شود. پس از کاشت غلطک مناسبی باید زده شود. از آنجا  که نور نقش عمده ای  در جوانه زنی بذردارد، بذر باید به صورت سطحی کشت شود. در کشت غیر مستقیم در زمان مناسب بذر را در خزانه ای که بستر آن به همین منظور آماده شده باید کشت کرد. در زمان مناسب نشاء ها را به زمین اصلی منتقل و زمین را بلافاصله آبیاری می کنند،که از این روش به دلیل هزینۀ زیاد به ندرت استفاده می شود.

برداشت:

زمان مناسب  برای برداشت گل هنگامی است که گلها باز شده باشند.گلها را باید حداکثر همراه 5 سانتی متری از دمگل برداشت کرد که اگر با مقدار بیشتری دمگل برداشت شود، سبب کاهش کیفیت اسانس می شود. گلها هنگامی که باز می شوند از بیشترین مقدار اسانس برخوردار می باشند و پس از آن به تدریج مقدار اسانس کاهش می یابد. در سطح وسیع برداشت با ماشین های برداشت گل بابونه صورت می گیرد. گلهایی که با دست برداشت می شوند کیفیت مناسبی دارند، اما در سطح وسیع امکان این امر وجود ندارد.گلها را پس از برداشت باید بلافاصله خشک کرد در غیر این صورت موجب تغییر رنگ و کاهش کمیّت و کیفیت می شود.

زمان مناسب برای برداشت بذر هنگامی است که گلچه های زبانه ای از حالت افقی خارج به صورت عمودی در آیند. در این مرحله رنگ گلچه های لوله ای قهوه ای تیره می شود. جمع آوری زودتر موجب کاهش قوۀ رویشی بذرها می شود و در تأخیر در برداشت عملکرد بذر به شدت کاهش می یابد، زیرا با کوچکترین ضربه یا وزش بادبذرها به اطراف ریزش می کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی