خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید بذر دارویی بادرنجبویه

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۵۱ ب.ظ

 

 

خرید بذر دارویی بادرنجبویه

 

بادرنجبویه Mellissa officinalis  از گیاهان معطری است که مردم خواص دارویی آن را می دانستند و برای درمان از آن استفاده می کردند. از بادرنجبویه می توان به عنوان عطر چای و همچنین به عنوان طعم دهندۀ سایر داروها استفاده کرد. بادرنجبویه در کشورهای آلمان، چک، هلند، بلغارستان و مجارستان در سطوح وسیعی کشت می شود. منشاء آن شرق مدیترانه و جنوب اروپا گزارش شده است. در ایران درمناطق مختلف اصفهان کشت می شود.

گیاهشناسی :بادرنجبویه گیاهی است علفی و چند ساله که روی ریزوم های آن گره های خاصی وجود دارد که استولون ها و انشعابات ریشه ای به رنگ قهوه ای روشن از آن خارج می شود. ساقه آن چهار گوش و دارای بوته ی بسیار پرشاخ و برگ می باشد. برگها پهن، تخم مرغی است. گلها در قسمت فوقانی گیاه و در ناحیۀ زاویۀ برگها تشکیل می شوند. غنچه ها معمولاً زرد رنگ هستندکه پس از باز شدن به گل های سفید یا بنفش تبدیل می شوند. میوۀ آن فندقۀ چهار قسمتی به طول 1تا5/1 میلی متر است. کل اندام هوایی بادرنجبویه دارای عطر ویژه (رایحۀ لیمو) است.

 

خرید بذر دارویی بادرنجبویه

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

خواص دارویی:

مهمترین قسمت مورد استفاده گیاه برگ آن می باشد ازجمله خواص درمانی بادرنجبویه معرق بودن، ضد اسپاسم، مسکن، ضد تب، ضد هیستری، مقوی عمومی وهضم کننده غذا می باشد. در پزشکی سنتی برای تقویت حافظه وهوش، برای رفع حالت مالیخولیایی، طپش قلب، سرگیجه و رفع خستگی های روحی، درد مفاصل استفاده و به عنوان مقوی معده، بادشکن، تسهیل کننده عمل هضم و معرق مصرف می شده است، و از بذرآن دربیماری های دهان و گوش، بیخوابی و خستگی استفاده می شود.

ارزش غذایی: اندام هوایی بادرنجبویه دارای اسانس می باشد. اجزای اسانس عبارتند از ستیرونلال، ستیرال، ژرانیول و مواد دیگری چون تانن، فلاونوئید و پلی متیل هم در گیاه وجود دارد و به مقدار کم دارای موادی نظیر اسید رزماری و اسید فنولیک  می باشد. گلها   اواسط تابستان  نکتار  زیادی  تولید  می کنند. بوی معطرگلها باعث جلب حشرات خصوصاً زنبورهای عسل می شود.

کاشت، داشت، برداشت: چون بادرنجبویه 4 تا 5 سال در یک منطقه باقی می ماند.تناوب و انتخاب زمین برای کشت دارای اهمیت می باشد. بادرنجبویه را می توان توسط بذر یا از طریق رویشی تکثیر کرد. تکثیرتوسط بذر به دو روش مستقیم  و غیر مستقیم انجام می گیرد. رشد اولیۀ بادرنجبویه بسیار کند و بطئی است و علفهای هرز به راحتی می توانند رشد وتوسعه یابند از این رو کشت مستقیم مناسب نیست وتنها در سطوح کوچک پیشنهاد می شود. برای کشت مستقیم بذر را به صورت ردیفی در اواخر پائیز کشت می کنند.برای کشت غیرمستقیم بذر را درخزانه که بستر آن به همین منظورتهیه شده کشت می کنند، برای ایجاد تراکم در بستر سطحی خاک، غلتک مناسبی  زده  می شود.  در کشت  غیر  مستقیم  زمان مناسب برای انتقال نشاء از خزانه  به هوای آزاد و اواسط اردیبهشت زمان مناسب انتقال نشاء از خزانۀزیر پلاستیک به زمین اصلی می باشد. در تکثیر گیاه بادرنجبویه به روش قلمه می توان قلمه هایی به اندازۀ15تا20 سانتی متر و قطر یک خودکار تهیه و در بستر مناسب ( ماسه یا پرلیت) کشت کرد. بادرنجبویه به صورت کرتی یا جوی و پشته کشت می شود.

پس از رشد رویشی بهترین زمان برداشت شروع گلدهی  پیش از باز شدن گلهاست. در سال اول یکبار ولی از سال دوم به بعد 2 یا حتی 3 مرتبه پیکر رویشی را می توان برداشت کرد. اگر هدف برداشت بذر باشد باید حداقل 30% غلافهای گیاه رسیده باشند تأخیر دربرداشت موجب ریزش بذر می شود اندام هوایی برداشت شده باید درلایۀ نازک پهن و بی درنگ خشک شود زیرا در صورت تأخیر به علت انجام سریع واکنشهای شیمیایی برگها به سرعت سیاه و ضمن تغییر مواد از بازار پسندی به شدت کاسته می شود. به منظور افزایش کیفیت مواد مؤثر فقط برگهای این گیاه باید برداشت شود.

 

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید بذر دارویی بادرنجبویه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی