خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید بذر گیاه دارویی انیسون

دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۱۳ ب.ظ

 

 

 

خرید بذر گیاه دارویی انیسون

 

انیسون ( بادیان رومی) Pimpinella  anisume

مردم مصر باستان از میوه های انیسون به عنوان یک گیاه دارویی استفاده میکردند. " پلینوس" و "دیوسکورید" از حکمای معروف یونان باستان در نوشته های خود خواص درمانی و خصوصیات ادویه ای این گیاه را شرح داده اند. پلینوس از این گیاه به عنوان "انیسون" یاد کرده است.

از میوه این گیاه نه تنها به عنوان ادویه ای مهم استفاده می شود بلکه  در اکثر فارما کوپه ها خواص دارویی آن نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

مواد موثره در میوه های انیسون اشتها آورند وسبب هضم غذا نیز می شوند. برای درمان درد و معالجه نفخ شکم و هم چنین برای معالجه گلو درد (بعنوان خلط آور) از میوه های این گیاه می توان استفاده کرد

 

خرید بذر گیاه دارویی انیسون در اصفهان

 

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

 

 

صنایع شیرینی سازی و نوشابه سازی کاربرد فراوان دارد

اسانس میوه انیسون خاصیت ضد باکتریایی دارد از این اسانس در صنایع دارو سازی به عنوان طعم دهنده نیز استفاده می شود.

 گیاه  شناسی:

انیسون گیاهی علفی و یکساله است. منشا آن سواحل غربی دریای مدیترانه، مصر و آسیای صغیر گزارش شده است. تا کنون 150 گونه در اروپا ، آسیا و آفریقا متعلق به این جنس pimpinella  شناخته شده اند. گونه هایی از این جنس در بعضی جزایر دریای اژه بهطور خودرو می رویند.

ساقه انیسون مستقیم ، استوانه ای شکل و کم و بیش پوشیده از کرک های ظریف است. در طول ساقه شیار های متعددی وجود دارد. ساقه ضعیف و اغلب به صورت خوابیده روی زمین قرار می گیرد. ارتفاع گیاه متفاوت است و به شرایط اقلیمی محل رویش بستگی دارد و بین 30 تا 70 سانتی متر می باشد . این گیاه داری ریشه ای مخروطی و ظریف به طول 20 تا 30 سانتی متر است و انشعاب های کمی دارد. برگ ها به طور متناوب در طول ساقه پراکنده اند.

گل ها کوچک، سفید رنگ و در چتر های مرکب به تعداد 10 تا 15 عدد مجتمع می باشند. گل ها در انتهای ساقه اصلی و فرعی پدیدار می شوند. اولین گل ها در اواخربهار اوایل تابستان ( خردادتیر ) ظاهر می شوند.

میوه فندقه دو قسمتی، تخم مرغی شکل و یا به شکل گلابی وارونه است. در نوک میوه دو برآمدگی که که بقایای اندام ماده گیاه هستندمشاهده می شود.رنگ میوه سبز تیره یا قهوه ای روشن است. طول آن 3 تا 6 میلی متر و ضخامت آن 5/1 تا 5/2 میلی متر است . وزن هزار دانه 5/1 تا 4 گرم است.

میوه انیسون بوی مطبوعی که ناشی از وجود اسانس است. اسانس در حفرهای مخصوص اسانس ساخته و ذخیره می شود .

مهمترین عناصر تشکیل دهنده اسانس را "آنتول" ( به مقدار 80 تا 90 درصد) تشکیل می دهد.

نیازهای اکولوژیکی:

انیسون گیاهی است مدیترانه ای و در طول رویش به هوای گرم و آفتاب کافی نیاز دارد بذر در دمای چهار تا پنج درجه سانتی گراد جوانه میزند ولی درجه حرارت مطلوب برای جوانه زنی 20 تا 25 درجه سانتی گراد است. این گیاه به سرما حساس نیست به طوری که دمای 7- درجه سانتی گراد را بدون هیچ آسیبی تحمل می کند. دوره رشد انیسون طی 4ماه تکمیل می شود.

بذر برای رویش به مقدار زیادی رطوبت نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهد انیسون از بدو ساقه دهی تا آغاز گلدهی به مقادیر مناسبی آب نیاز دارد. ولی اگر در این مرحله گیاهان تحت آبیاری منظم و کافی قرار بگیرد عملکرد بذر و مقدار اسانس به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

روش کاشت :

در اکثر کشورها برای کشت انیسون از روش کشت مستقیم استفاده می شود. برای کاشت هر هکتار 10 تا 12 کیلوگرم بذر لازم است. کشت انیسون در بهار به صورت ردیفی و یا درهم کشت کرد. برای کاشت باید از بذر هایی استفاده شود که وزن هزار دانه آن 4 تا 5 گرم باشد. زیرا تحقیقات نشان میدهد که عملکرد محصول 20 تا 25 درصد در مقایسه با محصول حاصل از کشت بذر های سبکتر افزایش می یابد.

برداشت محصول:

میوه های گیاه انیسون مانند اکثر گیاهان خانواده چتریان به طور همزمان نمی رسند. ابتدا بذر های نواحی میانی چتر و سپس قسمت های دیگر می رسند . بدین جهت، تاخیر در برداشت محصول سبب کاهش در عملکرد می شود.

محصول را میتوان در یک تا دو مرحله برداشت کرد.

برداشت در یک مرحله: برداشت یک مرحله ای هنگامی انجام می گیرد که میوه ها رسیده و رطوبت آنها نیز پایین باشد. هنگام رسیدن میوه ها برگ ها به تدریج خشک می شود.

برداشت در دو مرحله: برداشت دو مرحله ای هنگامی آغاز میشود که بیش از 30 درصد از میوه ها رسیده باشد

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید بذر گیاه دارویی انیسون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی