خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید و فروش بذر رازیانه در اصفهان

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۵۷ ب.ظ

 

 

خرید و فروش بذر رازیانه در اصفهان

 

رازیانه با نام علمیFoeniculum vulgare ، از قدیمی ترین گیاهان ادویه ای است. امروزه از مواد مؤثرۀ رازیانه برای مداوای سرفه، دل درد و ماده ای که باعث تسهیل هضم غذا می شود، استفاده می کنند. این گیاه در تمام مناطق کشور یافت می شود اما بیشتر در نقاط مرکزی مثل همدان و اراک یافت می شود.

گیاه شناسی:

رازیانه گیاهی است چند ساله و علفی که دارای ساقۀ توخالی می باشد. در محل گرۀ ساقه دارای بافت چوب پنبه ای سفید رنگ است. گل ها زرد رنگ، به صورت چتر مرکب، در انتهای ساقه شکفته می شوند که بسیار جاذب حشرات می باشند. برگ ها سبز رنگ و مانند شوید دارای تقسیمات نخی شکل هستند. ریشه راست و عمیق، میوه معطر و دارای خطوط طولی و دارای طعم شیرین است و بسته به نوع از رنگ زرد تا سبز متغیر است. در ایران، در سال اول رویش، گل ها اواسط تیر تشکیل می شوند. تشکیل میوه در سال اول رویش با تأخیر انجام می گیرد و میوه های قسمت مرکزی چترها در اواخرشهریور آمادۀ برداشت می شدند. عمر رازیانه 4 تا 5 سال می باشد.

 

خرید و فروش بذر رازیانه استاندارد در اصفهان

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

 

 

استانداردهای بذری:

بذر تخم مرغی،سبز تا سبز زیتونی است. بذرهای رازیانه 2تا3 سال قوۀ رویشی خود را حفظ می کنند و در شرایط مناسب 14تا 20روز پس از کاشت سبز می شوند

در مناطقی که دارای زمستان های معتدل هستند بذر رازیانه در پائیز و بهار می توان اقدام به کشت کرد. درجه حرارت باید بیش از10 درجه باشد تا بذرها سبز شوند.

جوانه زنی بذرها در دمای 6 تا 8 درجه صورت می گیرد، اما دمای مطلوب 15تا 20 درجه سانتی گراد است.

ارزش غذایی:

کل اندامهای رازیانه حاوی اسانس ،مواد قندی و موسیلاژ است. بیشترین اسانس در میوه ها وجود دارد. از میوه، برگ،ریشه و روغن فرار رازیانه استفاده می شود. اندام های مختلف رازیانه، بادشکن، محرک تولید شیر، ضد دل پیچه و ضد دل درد است. اسانس آن در صنایع نوشابه سازی، داروسازی و آرایشی کاربرد دارد. توزیع اسانس میوه در لبه های بذر بیشتر است. ریشۀ رازیانه دارای اثر مدر قوی است. در پزشکی سنتی میوۀ رازیانه به عنوان نیرو دهنده ، اشتهاآور،آرام بخش،زیاد کنندۀ ترشحات شیر و قاعده آور استفاده می شده است. در مصرف سنتی مانند کنجد بر روی نان گندم به عنوان طعم دهنده به کار می رفته و بذرهای آن را محرک تولید هورمون های زنانه می دانند. این گیاه به عنوان سبزی و گیاه زینتی هم مدنظر است.

مصرف بیش از حد بذرهای رازیانه سمی است و اسانس آن نباید به مصرف داخلی برسد.

اکولوژی

گیاه رازیانه با آب و هوای مدیترانه ای، همچنین انواع خاک ها،آب شور و قلیا سازگاری مطلوبی دارد. توده های گوناگونی ازاین گیاه در ایران موجود می باشد. خاک های لومی رسی  با مواد و عناصر غذایی و ترکیبات هوموسی کافی، برای رویش این گیاه مناسبند.

کاشت، داشت و برداشت:

رازیانه را می توان با استفاده از بذر تکثیر کرد. درصد و سرعت جوانه زنی بذرها در تاریکی بسیار بیشتر است. بذر را با استفاده از خطی کار غلات می توان کشت نمود. جوانه زنی، سبز شدن و رشد اولیۀ گیاه طولانی است. برداشت بذرهای رازیانه همزمان با سفت شدن بذر و تغییر رنگ آن بسته به ژنوتیپ مربوط صورت می گیرد که در این صورت علوفه حاصل نیز برای تعلیف دام،استفاده می شود و در دام های شیری افزایش شیر را در پی دارد. به علت ریزش بذر و غیر یکنواختی رسیدن، پیش از پراکندگی بذر باید نسبت به برداشت اقدام نموده و محصول برداشت شده را خشک و سپس بذرها را جدا کرد. با انتخاب زمان مناسب و انجام تنظیمات دقیق می توان از کمباین برای برداشت این محصول استفاده نمود.

 

 

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر رازیانه در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی