خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید بذر بادمجان قلمی در اصفهان

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۴۲ ب.ظ

 

 

 

خرید بذر بادمجان قلمی در اصفهان

 

بادمجان بومی کشور هندوستان بوده و توسط اعراب به اروپا و از آنجا به آمریکا و سایر کشورهای جهان راه یافت.

کاشت و داشت بادمجان قلمی و دلمه‌ای شبیه گوجه‌فرنگی می‌باشد و پس از رشد بوته معمولاً چهار ساقه فرعی را در روی ساقه اصلی حفظ کرده و بقیه را حذف می‌کنند.

 

خرید و فروش بذر بادمجان قلمی در اصفهان

 

بادمجان دارای ویتامین‌های A ، C  و املاح معدنی آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم و مقداری آهن است. بادمجان را کاملاً رسیده مصرف کنید، زیرا در بادمجان نارس ماده‌ای به نام سولانین وجود دارد که سمی است.

بادمجان گیاهیست یکساله با ساقه ها قوی و خشبی که ارتفاع آن حدود  1 متر می شود. گل ها شبیه گل سیب زمینی اما بزرگتر و برنگ بنفش کمرنگ  اند و برگ ها کرکدار و بعضی تیغ دارند .

 

 

بادمجان قلمی سبزی فصل گرم است. در مناطق سردسیر یکساله ودر مناطق گرم مانند خوزستان و جنوب فارس  دوساله است که در اواخر زمستان آن را هرس می کنند  . بطور کلی آب و هوای مناسب برای بادمجان مانند گوجه فرنگی است یعنی به سرما مقاومت ندارد و به طرف روز بلندی تمایل دارد .

 

فروش بذر بادمجان قلمی در اصفهان

 

 

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

 

 

 

 

بادمجان حساس به سرما می‌باشد بنابراین برای حداکثر برداشت باید این گیاه را در نواحی گرمسیری و یا مناطقی که دارای تابستان طولانی می‌باشند کاشت ولی در نواحی سرد معتدل نیز می‌توان به کشت این گیاه اقدام کرد. دما مناسب  برای بادمجان  بین 32-26 درجه  سانتیگراد است.

خاک:

 بادمجان احتیاج به خاک قوی و حاصلخیز دارد  pH خاک آن کمتر از 5/6 نباید باشد. تنها دو عامل در انتخاب زمین در زراعت بادمجان مهم است یکی نمدار بودن خاک یا قدرت نگاهداری رطوبت است و دیگری حاصلخیزی زیاد آن. بهترین خاک شنی لومی است و زهکش آن باید خوب باشد.

کاشت:

برای پیش رس کردن این سبزی از کاشت در خزانه و یا گلخانه استفاده می گردد که میتوان حدود 1 ماه آنرا پیش رس نمود. بادمجان را به طور خطی می‌کارند و به طرز نشتی آبیاری می‌کنند. فاصله خطوط کاشت با نوع بادمجان تفاوت می‌کند. در زمین مرغوب نسبت به نوع کاشته شده فاصله خطوط 75 تا 100 سانتیمتر است و فاصله بین بوته‌ها روی خطوط در حدود 50 تا 60 سانتیمتر می‌باشد.

 

داشت:

جهت تقویت هرچه بیشتر ریشه های بادمجان پس از انتقال نشاء که اصولا در آب و همراه با آبیاری اول انجام می گردد حدود یک هفته بعد دومین دور آبیاری شروع می شود و پس از آن آبیاری قطع میشود  تا  بوته ها  بحال پژمردگی بروند، سپس آبیاری سوم انجام می گیرد .                                                                       

کود:

به علت جذب زیاد مواد غذایی در بادمجان  کود دامی به میزان 40 کیلو گرم در هر 10 متر مربع توصیه می گردد و اگر زمین شنی باشد این میزان به 50 کیلو گرم می رسد.

در صورتی که کود دامی موجود نباشد و یا استعمال آن از نظر قیمت مقرون به صرفه نباشد باید از کود شیمیایی به ازای هر 10 متر مربع 2 کیلو گرم کود مخلوط NPK  استفاده شود .

برداشت:

مسئله ی مهم در برداشت این سبزی زیاد ماندن آن روی بوته است که علاوه بر اینکه میوه به بذر می نشیند از لطافت بافت آن کاسته میشود و رنگ آن از سیاه پررنگ به سیاه و بنفش دارای رگه های کمرنگ تبدیل میگردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید بذر بادمجان قلمی در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی