خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید بذر زوفا در اصفهان

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴ ب.ظ

 

خرید بذر زوفا در اصفهان

 

 

زوفا گیاهی است پایا، بسیار معطر و دارای ساقه های متعدد چوبی شده به ارتفاع 20 تا 60 سانتی متر که به حالت خودرو در نواحی جنوبی اروپا ، آسیای صغیر ، ایران و روسیه می روید.

در زمین های آهکی بهتر رشد پیدا می کند و درکوهستان ها نیز تا ارتفاعات 2000 متری بالا می رود. از مشخصات آن این است که ریشه ضخیم و منشعب دارد و ساقه های متعدد گیاه، مجموعاً ظاهر پر پشت بدان می بخشد. برگ های کوچک و متقابل آن، ظاهر نوک تیز، کامل، بسیار معطر و گل های زیبای آن، رنگ های آبی، تیره مایل به بنفش، سفید و گاهی گلی دارد.

گل های آن که در فاصله ماه های تیر و مرداد، به وضع فراهم در کناره برگ های قسمت های انتهایی ساقه ظاهر می شوند.

 

خرید و فروش بذر زوفا در اصفهان

 

نیاز اکولوژیکی زوفا مناطق گرم و خشک و نواحی جنوبی تپه ها مناطق مناسبی برای کشت زوفا می باشند. گیاه به خشکی مقاوم است لیکن در آغاز رویش همچنین پس از اولین برداشت به آب کافی نیاز دارد. پس از اولین برداشت چنانچه شرایط آب و هوائی مناسب باشد و آب کافی در دسترس گیاه باشد (در اواخر تابستان) گیاهان مجدداً به گل می روند.

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

زوفا به خاک خاصی نیاز ندارد و تقریباً در هر نوع خاک حتی خاک های شنی و تهی از مواد و عناصر غذایی رشد می کند. برای کشت گیاه می توان از مناطق بیابانی استفاده نمود.

در سطوح وسیع کشت از خاک هایی با بافت متوسط که حاوی ترکیبات کلسیم هستند باید استفاده کرد ماسه های بسیار نرم (ماسه های بادی) و خاک های اشباع از آب برای کشت زوفا مناسب نیستند . pH مناسب برای زوفا بین 5 تا 5/7 مناسب است .

آماده سازی خاک

پس از برداشت گیاهانی که با زوفا به تناوب کشت شده اند، باید بقایای آنها را جمع آوری نمود در فصل پائیز پس از اضافه نمودن 60 تا 80 کیلوگرم در هکتار اکسید فسفر، 60 تا 80 کیوگرم در هــکتار اکسید پتاس شخم عمیقی به زمین زده می شود.

در فصل بهار نیز قبل از کشت 40 تا 50 کیلوگرم در هکتار ازت به خاک اضافه نموده زمین را آماده کشت می‌کنیم. هنگام کاشت، خاک باید مرطوب و زمین فاقد هر گونه پستی و بلندی باشد.

 

خرید و فروش بذر زوفا در پاکان بذر اصفهان

 

از این رو شخم در فصل بهار مناسب نیست زیرا رطوبت خاک به شدت کاسته می شود و رویش گیاهان را با مشکل مواجه می سازد.

تاریخ و فواصل کاشت

زوفا پنج تا هفت سال عمر دارد. زوفا را می توان با گیاهانی مانند غلات، خردل، ذرت به تناوب کشت کرد. تناوب کشت زوفا با گیاهانی که بذر آن ها پس از رسـیدن به اطـراف ریـزش می کنند مانند رازیانه ، گشنیز و همچنین تناوب با گیاهان ریشه ای مانند یونجه ، شبدر و ... مناسب نیست زیرا این گیاهان در گسترش بیماری ها موثرند.

زوفا را می توان چهار تا پنج سال متوالی در یک زمین کشت کرد. پس از این مدت باید با گیاهان مناسب به تناوب کشت شود. اوایل بهار (نیمه دوم اسفند) زمان مناسبی برای کشت زوفا است تاخیر در کاشت مناسب نیست و سبب کاهش جوانه زنی بذرها می شوند. فاصله بین ردیف ها به روش برداشت محصول و نوع ماشین های برداشت بستگی دارد و معمولاً بین 50 تا 70 سانتی متر مناسب است. عمق بذر زوفا در موقع کاشت باید یک تا دو سانتی متر باشد. تعداد بذر در هر متر طول ردیف 120 تا 150 عدد و مقدار بذر برای هر هکتار زمین بین سه تا پنج کیلوگرم مناسب است.

کشت مستقیم در زمین اصلی در بیشتر مواقع مورد استفاده قرار میگیرد . کشت ردیفی زوفا با استفاده از ردیف کار صورت میگیرد. پس از کاشت زمین را باید آبیاری نمود. چنانچه این گیاه در شیب ها کشت شود، جهت ردیف ها باید برخلاف جهت شیب زمین باشد. تذکر : البته زوفا را می توان با روش غیرطور مستقیم (کشت در خزانه) و یا حتی به پیکره رویشی نیز تکثیر نمود، لیکن در اکثر مکان ها برای تکثیر از روش مستقیم استفاده میشود.

برداشت

اگر هدف از کاشت استفاده از پیکر رویشی آن برای ادویه باشد اوایل گل دهی باید برداشت شوند. اگر به منظور استخراج اسانس کشت شده باشد گیاهان را در مرحله گل دهی کامل (اوایل تابستان) باید برداشت نمود. برداشت باید از ناحیه فوقانی ساقه های چوبی صورت گیرد. اگر هنگام برداشت هوا خشک باشد و آفتاب شـدید وجود نداشته باشد پیکر رویشی زوفا برداشت شده را می توان برای مدتی روی زمین قرارداده و پس از کاهش رطوبت آنها را با خشک کن الکتریکی دردمای 30 تا 35 درجه سانتی گراد خشک نمود. سپس بذرها را بوجاری و تمیز کرده و بسته بندی می کنند. عملکرد بذر با توجه به شرایط آب و هوایی و محل رویش بین 0/3 تا 0/6 تن در هکتار می باشد

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید بذر زوفا در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی