خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید بذر سورگوم اسپیدفیت (قرمز)

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۳۳ ب.ظ

 

 

خرید بذر سورگوم اسپیدفیت

 

توده های زراعی بومی سورگوم در ایران در مناطق جنوب خراسان، سیستان، کرمان، اصفهان، یزد، گیلان،.... و بنادر جنوبی بطور پراکنده وجود دارد. به این منظور برای صرفه جویی در مصرف آب و عملکرد رضایت بخش از گیاهان زراعی، کشت گیاهانی که نیاز آبی کمتری دارند مانند سورگوم توصیه می شود.

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

 سورگوم زراعی یکی از گیاهان علوفه ای از تیره غلات است که در ایران ذرت خوشه ای نامیده می شود، که در بسیاری از مناطق خشک جهان برای تأمین علوفه سبز، خشک، سیلویی و حتی برای چرای مستقیم دام مورد توجه قرار می گیرد.

 

خرید بذر سورگوم اسپیدفیت در اصفهان

 

سورگوم با دارا بودن خصوصیت گیاهی ازجمله قدرت پنجه زنی زیاد، رشد سریع، عملکرد بالا و ارزش غذایی نسبتاً خوب از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

این گیاه برای رشد و نمو نسبت به سایر غلات به آب کمتری نیاز دارد که این به دلیل دارا بودن سیستم ریشه ای افشان بسیار وسیع است که در حجم زیادی از خاک نفوذ کرده و رطوبت بیشتری جذب می کند.

 

رشد سورگوم در دوره خشک در مواجه با کم آبی متوقف می شود و با بارندگی یا آبیاری، دوباره شروع می شود. این گیاه تحمل خوبی نسبت به شوری آب و خاک، خشکی دارد.

 

خرید بذر سورگوم  در اصفهان

 

سورگوم علوفه ای در ایران در ۲ تا ۳ چین با عملکرد ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن در هکتار علوفه ی تر تولید می کند که ۲۰ تا ۲۵ درصد آن ماده خشک است.

 

 

تاریخ کاشت سورگوم قرمز این گیاه از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد ماه می باشد، قابل توجه است که تأخیر در تاریخ کاشت ( کشت بعد از جو و گندم) باعث کاهش عملکرد در چین سوم می شود.

 

بهترین روش کشت به صورت خطی یا ردیفی است که با توجه به شرایط مناسب اقلیمی از نظر درجه حرارت، رطوبت و حاصلخیزی خاک، میزان فواصل بین خطوط کشت و بذر مصرفی متفاوت است. جوانه زنی مناسب سورگوم زمانی که درجه حرارت خاک بین ۲۰ تا ۳۰ درجه است، اتفاق می افتد.

 

کاشت بذر باید در عمق ۲ تا ۴ سانتیمتری بسته به رطوبت و بافت خاک انجام گیرد. میزان بذر مصرفی با توجه به شرایط محیط 25 تا کیلوگرم در هکتار متغیر است.

 

سورگوم به دلیل پنجه زنی بالا، در تراکم های پایین تر پنجه بیشتری تولید کرده و در تراکم بالا پنجه زنی کم خواهد بود.

زمان و نحوه برداشت سورگوم بستگی به نوع مصرف آن دارد. مناسبترین ارتفاع برداشت در سورگوم های علوفه ای ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتری سطح زمین است زمان برداشت سورگوم علوفه ای از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و روی فاکتور های زیادی از جمله کیفیت علوفه و میزان اسید پیروسیک تأثیر می گذارد.

 

آبیاری:

 

برای آبیاری این گیاه بهتر است آبیاری های اولیه به فواصل ۲ تا ۳ روز انجام پذیرد. با ظهور گیاهچه در سطح خاک فواصل آبیاری را افزایش داده و می توان هر ۸ تا ۱۰ روز یک بار اقدام به آبیاری نمود.

با توجه به مقاومت بالای سورگوم به خشکی می توان پس از استقرار یعنی رسیدن به ارتفاع حدود ۵۰ سانتیمتر فواصل آبیاری را زیادتر (هر ۱۰ تا ۱۴ روز یک بار )کرد.

در این میان نقش بافت خاک و شرایط دمایی حائز اهمیت است.

بوته های اولیه سورگوم دانه ای آب زیادی نیاز ندارد، آبیاری پس از سبز شدن را می توان به مدت ۴ تا ۶ هفته به تاخیر انداخت . بحرانی ترین دوره نیاز آبی به هنگام گلدهی است.   

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی