خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید بذر کدو حلوایی

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۰۲ ب.ظ

 

 

خرید بذر کدو حلوایی

 

 

روش کشت کدو حلوایی به صورت بذرپاشی مستقیم در زمین اصلی بعد از رفع سرمای بهاره در اواسط و یا اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود. البته ۱۵ ساعت قبل از کشت بذر آن را خیس می نمایند. بذرهای  کدو حلوایی در این روش در عمق 3 سانتی متری از خاک کاشته می شوند.

 

دمای خاک بایستی حداقل بالای ۱۵ درجه سانتی گراد برای جوانه زنی باشد و رویش در دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد در یک هفته صورت می گیرد. فاصله ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر داخل ردیف ها و از ۱ تا ۳ متر در بین ردیف ها معمول است.

 

خرید بذر کدو حلوایی در اصفهان

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

 

 

 

کدو های نوع بوته ای نزدیک تر فاصله بندی می شوند. فاصله کاشت کدو تنبل و کدو حلوایی  ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی متر و برای کدو مسمایی ۶۰ در ۱۰۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

 

کدو حلوایی را می توان به دو روش ایجاد پشته با جوی عمیق و یا ایجاد پشته با جوی کم عمق کاشت نمود. فاصله بوته ها از یکدیگر ۴۵ تا ۷۵ سانتی متر و فاصله خطوط بین ۱۱۰ تا ۱۶۰ سانتی متر می باشد. با در نظر گرفتن فواصل فوق در هر پشته فقط یک طرف آن را کشت می کنند.

 

بذرکدو حلوایی را می توان در خزانه نیز پرورش داد و سپس نشاء آن را به زمین اصلی منتقل کرد. برای این کار تعداد ۲ تا ۳ بذر در گلدان کاشته می شود. دمای خزانه برای پرورش این گیاه ۱۸ درجه سانتی گراد در روز و ۱۴ درجه سانتی گراد در شب است.

نشاء پس از حدود ۳ هفته آماده انتقال خواهد بود. در کشت نشایی دو تا چهار هفته قبل از نشاء در مزرعه بایستی اقدام به تهیه نشاء در گلدان ها، بلوک ها نمود. برای تهیه نشاء در ایران از گلدان های پلاستیکی استفاده می شود.

 

توصیه می شود در هر چاله دو عدد بذر ریخته و پس از این که بوته ها چهار برگه شدند یکی از آن ها که ضعیف تر است از نقطه تماس با خاک قطع شود.

 

تغذیه و خاک

 

خاک مناسب برای تولید زودرس کدو ها و کدو حلوایی ، خاک لوم با زهکشی خوب و دارای ماده آلی کافی می باشد. از خاک دارای بافت سنگین در صورت داشتن ساختمان خوب و زمین های نیمه سنگین با هوموس کافی نیز می توان برای تولید این محصولات استفاده نمود.

 

کدو در pH 6.5 تا 7.5 بهترین وضعیت را برای رشد و باردهی خوب دارای هستند. به علت نیازهای رطوبتی بالای کدو خاک های با ظرفیت نگهداری آب بالا و رطوبت ذخیره شده ی مناسب، بازده این محصولات را افزایش می دهد. کدو های تابستانه که توسعه ریشه دوانی کمتری دارند در مقابل تنش های ایجاد شده به وسیله رطوبت کم خاک مناسب ترند.

 

برای تهیه زمین برای کاشت کدو حلوایی در فصل پاییز طبق معمول شخم پاییزه زده می شود. سپس میزان ۲۵ تا ۳۰ تن در هکتار کود حیوانی به زمین اضافه می گردد و از آن جایی که ریشه های کدو در سطح ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری خاک گسترش می یابند باید این میزان کود حیوانی را در این عمق با خاک مخلوط کرد.

 

مراحل داشت کدو حلوایی:

 

دو الی سه مرحله وجین علف های هرز

 

کود سرک در دو نوبت، نوبت اول زمانی که اولین میوه تشکیل شود و نوبت دوم یک هفته بعد از آن

 

آبیاری

 

 

برداشت کدو :

 

اما زمان برداشت کدو تنبل و کدو حلوایی زمانی است که میوه از نظر رسیدگی به حداکثر کیفیت خود رسیده باشد. معمولا میوه های کدو تنبل و کدو حلوایی را در اواخر فصل پس از زرد شدن بوته و قبل از رسیدن سرما و یخبندان برداشت می کنند.

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید بذر کدو حلوایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی