خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر گیاهان دارویی- کینوا

جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۵۴ ب.ظ

 

 

فروش بذر گیاهان دارویی- کینوا

 

کینوا Chenopodium guinoaگیاهی یکساله است و نوعی شبه غله می باشد که بومی کوه های آند در بولیــــوی است. این گیاه در جهان به نام خاویار گیاهی و مادر غلات مشهور است. کینوا به مناطق خشک و شور سازگاری دارد میتواند امنیت غذایی کشورها را تضمین کند. کینوآ یک گیاه شورپسند اختیاری است و قادر است تا شوری نزدیک به شوری آب دریا (40 دسی زیمنس بر متر)را تحمل کند. این گیاه به عنوان یک  گیاه جدید در نقاط مختلف دنیا مانند اروپا، آفریقا، پاکستان و ... با موفقیت کشت شده است.

 

فروش بذر گیاه دارویی- کینوا

 

فروش بذرسبزی و یونجه در اصفهان

 

 

نیازهای اکولوژیکی : کینوا میتواند به دلیل مقاومت به تنش های خشکی و شوری، در دامنه ای از شوری گندم و جو ویا سایر گیاهان زراعی معمول که قادر به تولید نیستند تولید دانه کند. تنوع ژنتیکی بالا، تطابق پذیری با اقلیم های مختلف، ازش غذایی بالا و کارایی بالای استفاده از منابع، کینوا را گیاه مناسبی برای کاشت در مناطقی با آب و خاک شورکرده است.  بهترین pH برای رشد آن  6 تا 7 است اما قادر است در رنج  pH اسیدی یعنی 5/5 تا قلیایی بالا یعنی 9/5 رشد کند. این نشان میدهد که به سمیت آلومینیوم نیز مقاوم است. نیاز آبی آن 400 تا 800 میلیمتر بوده و با 250 میلیمتر نیز نتیجه ایده آل داده است

گیاهشناسی:

کینوا گیاهی دو لپه و آلوتتراپلوئید که جز شبه غلات دسته بندی می شود. ارتفاع گیاه از 5/0تا2متر است. طول دوره زندگی بسته به رقم و اقلیم بین 100تا240 روز است. گیاهی است خودگرده افشان و میزان دگر گرده افشانی در آن بین  10تا17% است. بذور گیاه که به رسیدگی فیزیولوژیکی می رسند دامنه وسیعی از رنگ ها را نشان می دهد. سفید، کرم، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، بنفش، قهوه ای روشن قهوه ای تیره وسیاه است. سه رنگ قرمز، سیاه و زرد تجاری شده است.

ارزش غذایی و پزشکی:

مواد معدنی کینوا 3برابر گندم می باشد. مواد معدنی موجود در آن شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم، روی، مس، منگنز، منیزیوم و کلسیم است. ویتامین های E ,B و اسید آمینه ضروری لیزین در آن به وفور یافت می شود. حاوی آلبومین و گلوبولین و سیستئین و متیونین است.

جایگزین گوشت و پروتئین حیوانی است. فیبرهای مفید و محلول این دانه باعث کاهش کلسترول خون و بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون می شود. شاخ و برگ این گیاه برای علوفه مصرف دارد و به عنوان کود سبز میتوان استفاده کرد. کینوا به علت داشتن پروتئین بالا می تواند به عنوان مکمل غذایی در صنعت آرد مورد استفاده قرار می گیرد. مبتلایان به بیماری اوتیسم و درماتیت هرپتی فرم نیز مانند بیماران سلیاکی می توانند در رژیم های غذایی خود این گیاه را استفاده کنند.

در رژیم های گیاه خواری کینوآ منبع بسیار مناسبی برای تامین پروتئین است. بطور خلاصله کینوآ برای همه اقشار جامعه کودکان، نوجوانان، بانوان وآقایان و به خصوص افراد سالمند مورد استفاده قرار میگیرد.

جدول خصوصیات کشت کینوا:

رژیم رطوبتی

رژیم دمای زمستان

دامنه دمایی زمستان

رژیم دمایی تابستان

دامنه دمایی تابستان

سیستم کشت پیشنهادی کینوا

خشک

معتدل

10-20

خیلی گرم

›30

کشت پاییزه

خشک

خنک

0-10

خیلی گرم

›30

کشت در شهریور

نیمه خشک

خنک

0-10

خیلی گرم

›30

کشت پاییزه یا تابستانه

خشک

خنک

0-10

گرم

20-30

کشت بهاره یا شرکت در شهریور

 

کاشت، داشت و برداشت:

 

تاریخ کشت مناسب کینوا بستگی به اقلیم و رقم دارد. ارقام زودرس کینوا مناسب کشت در شهریور و یا کشت بهاره در مناطق معتدل خشک کشور هستند. کشت در شهریور مناسب فلات مرکزی است که بارندگی کمی در طول پاییز دارند. میزان بذر مصرفی 8-10کیلو در هکتار است اما جهت افزایش تناژ در هکتار میتوان بذر مصرفی را بالا برد اما این بستگی به شرایط محیطی و تغذیه ای گیاه دارد. رنج عملکرد گیاه در هکتار از 1200تا 5000 کیلوگرم می باشد. نیاز به 5-7 بار آبیاری دارد. مرحله رسیدگی مانند سورگوم است.  کینوا در مرحله جوانه زنی تحمل بالایی به شوری دارد و قادر است تا شوری 40 دسی زیمنس بر متر جوانه بزند. با افزایش شوری سبز شدن بذور کاهش می یابد ولی در شوری های بالا بذور در حال رکود باقی می مانند و قوه نامیه خود را حفظ می کنند تا شرایط برای جوانه زنی مناسب شود. عمق کاشت 1-2 سانتیمتر است. در مرحله12 برگی درصورت نیاز باید علف های هرز تنک و وجین شود.

 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با من در ارتباط باشید و خوشحال خواهم شد اگر نظرات خودتون را برای من بفرستید.

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان 09132163404

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر گیاهان دارویی- کینوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی