خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر شنبلیله

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰ ب.ظ

 

فروش بذر شنبلیله

 

سبزی شنبلیله (Trigonella foenum-graecum) بومی شرق اروپا و اتیوپی است . سبزی شنبلیله گیاه علفی یکساله است که قرن ها است در خاورمیانه و هند به عنوان غذا ، همچنین به صورت علوفه و کود سبز استفاده می شود . در هند ، برگ های جوان به عنوان سبزی تازه و همچنین برگ خشک شده آن در آفتاب ، برای مصرف در سایر فصول استفاده می شود . سبزی شنبلیله تا حدودی مقاوم به خشکی و تا حدودی مقاوم به سرما می باشد .
خاستگاه سبزی شنبلیله نواحی مدیترانه گزارش شده و در آسیا از ایران تا قسمت های شمالی هندوستان و بخش هایی از چین گسترش دارد و در حال حاضر بطور وسیعی در چین ، شمال و شرق آفریقا ، اوکراین و یونان کشت می شود .


ارزش غذایی و دارویی


سبزی شنبلیله منبع غنی از عناصر غذایی و ویتامینها می باشد . بذر رسیده تند و در تهیه پودر کاری به کار می رود . بذر دارای ۲۵% پروتئین و ۵۰% هیدرات کربن و خواص دارویی نیز دارد . افزودن برگ شنبلیله به غذاهایی که از غلات تهیه می شود ، مقدار آهن کل آنها را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد .
سبزی شنبلیله ضد چربی ، کاهش دهنده فشار خون ، ضد سرطان ، ضد دیابت ، تقویت کننده قلب ، مدر ، ضد میکروب ، مسهل ، مدر ، تب بر ، ضد التهاب ، شیرزا ، اشتهاآور و محرک معده می باشد . همچنین در درمان نقرس ، رماتیسم و معالجه ترک های پوست نقش مهمی دارد .

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان
گیاه شناسی
سبزی شنبلیله خوراکی گیاهی است گلدار ، نهاندانه ، دولپه و جداگلبرگ ، علفی ، یکساله و تقریباً بدون کرک می باشد . ارتفاع بوته شنبلیله بسته به شرایط زراعی و اقلیمی محل رویش از ۱۵ تا ۶۰ سانتی متر متغیر است . گیاه دارای برگهای سه برگچه ای به طول ۱ تا ۴ سانتی متر و طول دمبرگ آن ۱ تا ۳ سانتی متر و کم و بیش کرکدار است . گلهای شنبلیله دوجنسی و به رنگ سفید مایل به زرد و گاهی زرد و بندرت بنفش هستند و ۸۰-۵۰ روز بعد از کاشت ظاهر می شوند . میوه به صورت غلاف (نیام) دراز و استوانه ای شکل به طول ۷ تا ۱۵ سانتی متر و محتوی ۱۰ تا ۲۰ دانه است که ۲۱۰-۱۸۰ روز پس از کشت می رسند . دانه شنبلیله صاف ، پهن و کم و بیش مکعبی شکل به رنگ زرد مایل به قهوه ای و یا سبز ماشی ، بسیار محکم و سخت بوده و در طول آن یک شیار کم و بیش عمیق وجود دارد . وزن هزار دانه بر حسب نوع رقم و شرایط اقلیمی و زراعی محل رویش از ۵ تا ۱۲ گرم متغیر است .

 

فروش بذر استاندارد شنبلیله

 

شرایط مطلوب محیطی
سبزی شنبلیله در مناطقی که دارای شرایط مناطق معتدله با زمستان ملایم و تابستان خنک باشد ، رشد مطلوبی دارد ، اما شرایط گرم و خشک برای رسیدن غلافها لازم است .
خاک
شنبلیله از نظر نیاز خاکی جزو گیاهان کم توقع بوده ، ولی برای تولید انبوه کشت و کار آن در خاکهای لومی با زهکشی خوب ، آهکی (PH=8-8/5) و غنی از مواد غذایی توصیه می گردد .
ازدیاد
سبزی شنبلیله با کشت مستقیم بذر ازدیاد می شود و به دو صورت کشت در کرت و به صورت مسلسل و کشت در جوی پشته ای به صورت ردیفی کشت می شود . در ایران روش اول مرسوم است . در روش دوم فاصله بین ردیفها ۲۵ سانتی متر و میزان بذر مصرفی ۲۵ کیلوگرم در هکتار می باشد .
سبزی شنبلیله در بیشتر نقاط ایران و به صورت کشت بهاره در مزارع تولید سبزی کشت می شود . اوایل بهار (فروردین) زمان مناسبی برای کشت مستقیم بذر در زمین اصلی است . در روش کشت سنتی متداول در ایران ، بذرهای شنبلیله به صورت دستپاش کشت می گردند ولی توصیه می شود بذرها در ردیفهایی به فاصله ۲۵ سانتی متر و در عمق ۵/۱-۱ سانتی متری و با تراکم ۲۵-۲۰ کیلوگرم در هکتار کشت شوند . برای کشت بذر می توان از ردیفکارهای غلات نیز بهره جست .
برداشت: برخی افراد فقط برگ های جوان شنبلیله را برداشت می کنند و برخی گل گیاه را از خاک خارج می کنند . گیاهان سرزنی شده مجدداً رشد کرده و تا زمان گلدهی سرزنی ادامه دارد . معمولاً شنبلیله ۲۰ روز بعد از کاشت ، آماده برداشت می شود . اگر شنبلیله دیر برداشت شود ، برگ ها تلخ می شوند .
در شرایط آبیاری ، عملکرد پیکره رویشی خشک گیاه حدود ۵ تن در هکتار و عملکرد دانه 0.8 الی 1/5تن در هکتار گزارش شده است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با من در ارتباط باشید و خوشحال خواهم شد اگر نظرات خودتون را برای من بفرستید.

   *فروش بذر پایان راه نیست آغاز یک تعهد است*

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان09132163404

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر شنبلیله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی