خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر گیاهان دارویی

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۳۱ ب.ظ

 

 

فروش بذر گیاهان دارویی

 

بادرنجبویه(Mellisa officinalis)  از خانواده  Lamiaceaeبوده و نام های دیگری مانند فرنجشمک و وارنگ بو هم به آن اطلاق می گردد. در ایران دراستان های تهران، گرگان، آذربایجان، کرمانشاه، فارس و اصفهان کشت و کار می شود. در جهان در نواحی جنوبی و مرکزی اروپا، اسپانیا، قفقاز و آسیا صغیر می روید. گیاهی است پایا، پرشاخه و پر پشت به ارتفاع 30 تا 80 سانتی متر. برگ پوشیده از تار، متقابل، بیضوی، به شکل قلب و دندانه دار، دارای بریدگی های منفرد به صورت مشبک و در سطح فوقانی سبز تیره و تحتانی سبز روشن، ریشه کوچک و استوانه ای شکل سخت و منشعب، ساقه ایستاده منشعب، سبز کم رنگ متمایل به آبی، از پائین تا انتها برگ دار با شاخه های طویل نازک.

 

فروش بذر گیاهان دارویی در اصفهان

 

گل ها به رنگ سفید یا گلی و زنبور عسل از گل های فراوان این گیاه شهد معطر بدست می آورند. زمان گلدهی اواسط تیر تا اوایل مرداد ماه می باشد. میوه چهار فندقه ای و قهوه ای رنگ است بذر به طول 1.5تا 1.8 میلی متر، به عرض و قطر 0.5 تا 0.8 میلی متر، عصائی کوتاه، تخم مرغی کشیده، سطح پشتی مسطح بر آمده، سطح شکمی کمی تاقی شده، ناف دوردار سفید و گرد. رنگ سیاه قهوه ای مات و صاف. وزن هزار دانه 0.5تا 0.7 گرم یعنی در یک کیلوگرم بذر در حدود 1.5 تا 2 میلیون عدد بذر وجود دارد. بذور در دمای 10 تا 12 درجه سانتیگراد جوانه می زنند ولی دمای مناسب جوانه زنی 18 تا 20 درجه است.

 


برداشت این گیاه معمولا در اواخر اردیبهشت، قبل از ظهور گل ها انجام می شود. برگ ها و سرشاخه ها پس از برداشت، در جریان هوا  قرار می گیرند تا به سرعت خشک شوند و پس از آن در محل تاریک و خشک نگهداری می گردند.
این گیاه بومی مناطق مدیترانه ای است و در اروپا و آسیا نیز انتشار دارد. در ایران در کنار مجاری آب ها و مناطق اطراف تهران، در شمال ایران در رشت و اطراف آن ، رودبار و در آذربایجان و مناطق شرقی ایران و استان های غربی می روید.
ساقه‌های آن چهارگوش بوده و کمی کرکدار است و به بلندی سی تا هشتاد سانتی‌متر می‌رسند. برگ‌های زرد مایل به سبز آن به شکل بیضی و یا قلب هستند و لبه‌ آنها دندانه دندانه است. وقتی برگها له ‌شوند، بوی لیمو شیرین از آنها متصاعد می شود.
از اواخر تابستان تا اواسط پاییز، سنبله گل های کوچک بادرنجبویه به رنگ زرد که بعدا به صورتی کم رنگ یا سفید تبدیل می‌شوند، ظاهر می‌گردد.
این گیاه به کمبود آهن حساس می‌باشد و در خاک‌هایی که از لحاظ آهن فقیر هستند اضافه نمودن کودهای آهن دار ضروری است.


گیاه بادرنجبویه یا وارنگ بو محبوب زنبور عسل است، همچنین موجب از بین رفتن افسردگی می شود و داروی مورد علاقه ابوعلی سینا بود.


ملیسا (Melissa) نام علمی بادرنجبویه است که از واژه‌ای یونانی، به معنای زنبور گرفته شده است، این گیاه محبوب زنبور عسل است. وقتی زنبور مسافت زیادی از کندو دور می‌شود، با عطر این گیاه راه بازگشت خود را پیدا می‌کند.
گفته می‌شود که زنبورهای عسل هیچگاه باغی را که بادرنجبویه در آن می‌روید ترک نمی‌کنند و کندوی معطر به بوی این گیاه، زنبورهای جدیدی را تشویق می‌کند که در آن کندو اقامت گزینند.

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان
 


ترکیبات شیمیایی
از نظر ترکیبات شیمیایی در اندام سبز این گیاه موادی مانند اسیداولئیک، سیترال، ژرانیول و رزماری اسید وجود دارد. این گیاه دارای اسانس روغنی فرار است که به عنوان منبع غنی از سیترال است. سیترال بوی تند لیمویی دارد و معمولا از مرکبات و از این گیاه گرفته می شود و در صنعت عطرسازی مصرف دارد.
همچنین در برگ های بادرنجبویه تانن ها وجود دارند. از دیگر ترکیبات آن می توان لیمونن و فلاونوئیدها را نام برد.
 
خواص درمانی بادرنجبویه
بادرنجبویه داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی‌سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می کرده است.
استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی ضد افسردگی تا قرن هفدهم ادامه داشت. آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می کند و به همین دلیل آرام بخش است.
این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود. بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشک است. خواص آن عبارتند از :
* آرام بخش اعصاب
* ضد بیماری های قلب، معده و روده
* مفرح و نشاط آور
* خوشبوکننده دهان

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر گیاهان دارویی

فروش بذر گیاهان دارویی در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی