خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

خرید بذر دارویی کارلا در اصفهان

جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲ ب.ظ

 

 

خرید بذر دارویی کارلا در اصفهان

 

 

 کارلا Momordica charantia از گیاهان کهن است. منشا آن به شرق هندوستان و جنوب چین برمی گردد . گیاه دارویی کارلا مؤثرترین گیاه در درمان دیابت می باشد. ارقام وحشی و اهلی آن در مناطق گرمسیری پراکنده است .تولید کارلا در مناطق گرمسیری ایران مثل استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر) برای کشت در فضای باز) امکان پذیر است، برای کشت در گلخانه در هر استان ایران میتوان آن را کاشت. این گیاه در شهرستان کنارک برای اولین بار در سال1390 کاشت شد. علاوه بر میوه کارلا، برگ ها، ساقه ها و ریشه گیاه ارزش دارویی داشته و پس از خشک کردن وارد بازار گیاهان دارویی می شوند. تا کنون به صورت آزمایشی، چیپس میوه، سبزی خرد و فریز شده، کپسول گیاهی کارلا تهیه و به مصرف کنندگان عرضه شده و عموماً از تأثیر آن در کاهش میزان قند خون اعلام رضایت داشته اند.

 

خرید بذر دارویی کارلا

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

 

گیاهشناسی:

کارلا یا موموردیکا کارانتیا، گیاهی یکساله است اما در زمستان برخی مناطق به صورت دائمی رویش دارد و نام خودش را از کلمه‌ی لاتین موموردیکا به معنی گزش و تلخی می باشد گرفته است. کارلا از خانواده ی کدوئیان است و در ظاهر شبیه خیار است که تعدادی زگیل روی سطح میوه ی آن وجود دارد. برگ ها به تعداد ۱ تا ۷ برگچه طویل آویزان است. دارای گل های کوچک و زرد رنگی است که قطر آن حدود ۳ سانتیمتر می باشد. شکل میوه متنوع و به رنگ سبز

متمایل به زرد تا سبز تیره است. میوه رسیده کارلا زرد و نارنجی رنگ است. گلوله های ژله ای که درون میوه جای دارد حاوی بذر کارلا و بسیار شیرین است.

 نیازهای اکولوژی:

کارلا بستری مشابه سایر کدوئیان نیاز دارد. به طور طبیعی به صورت یکساله کشت می شود .این گیاه در اراضی پست و مناطقی تا ارتفاع بیش از 1000 متر از سطح دریا خوب رشد می کند. نیاز به دمای حداقلی معادل 24 درجه سانتیگراد برای رشد دارد. این گیاه نسبت به سایر کدوها از تحمل دمای بالا برخوردار است اما در زمستان و یخبندان ها آسیب پذیر بوده و گیاه از بین می رود. کارلا در انواع خاک ها رشد می کند اما خاک شنی لومی به خوبی زهکشی شده برای کشت در هوای آزاد خوب است. pH مناسب خاک باید بین 6 تا 7/6 باشد اماتا 8  را تحمل  می کند.

ارزش دارویی و مصارف دارویی: میوه کارلا سرشار از پلی پپتید ، انسولین و کارانتین سبزیجات می باشد که کاهش دهنده قند خون است. میوه و برگ ها حاوی گرانوله هایی است که باعث تخریب شیمیایی مواد سرطان می شود و فعالیت آنها را کند می نماید. برگ ها و ساقه های کارلا سرشار از کلسیم، آهن ، فسفر ویتامین c و a می باشد.

خواص دارویی اصلی: کارلا کشنده باکتری ها، ویروس ها، سلول های سرطانی و سلول های سرطان خون است. پیشگیری کننده از تومورها، درمان دیابت، کاهش دهنده قند خون، فشار خون، دمای بدن و کلسترول می باشد. خواص دارویی فرعی: درمان کننده ورم مفاصل، بالا بردن جریان شیر، تمیز کننده‌ی خون ، رفع کننده‌ی مسمومیت، خارج کننده‌ی کرم‌ها، متعادل کننده‌ی هورمون ها، بالا بردن ایمنی بدن، ضد یبوست و ملین، افزایش دهنده‌ی میل جنسی است.

 

کاشت، داشت و برداشت:  در ابتدا زمین شخم زده شود سپس دیسک کشیده و به جوی و پشته فاصله بین جوی ها حدود 150 سانتیمتر و عرض پشته ها 90 سانتیمتر باشد.در اقلیم های خیلی سرد، بهتر است قبلاً در یک گلخانه کاشت شوند و سپس در هوای مناسب به زمین اصلی منتقل گردند.برای کاشت بذرها هر 50 سانتیمتر یک سوراخ روی پلاستیک ها ایجاد می کنند و فاصله ردیف ها باید  3 متر باشد. برای کاشت مستقیم بذر، در هر هکتار نیاز به 2/5 تا 3 کیلوگرم بذر می باشد. بذر ها شب قبل ازکاشت باید در آب خیسانده شود.  در داخل چاله ها تعداد 2 تا 3 بذر به عمق 2 سانتیمتر کاشته می شود.  فاصله ی چاله ها باید 40 تا 60 سانتیمتر و فاصله ی ردیف ها 1/2 تا 1/5 متر باشد.

وقتی بذر در خاک های گرم، کاشته می شود، گیاه طی یک هفته و حتی کمتر از آن سر از خاک در می آورد و تا زمانی که چهار برگی می شود، گیاه ضعیفی است. از بوته کارلا، شاخه های زیادی منشعب می شود که خیلی از آنها تولیدی در بر نخواهند داشت، این شاخه ها باید قبل از رسیدن به قسمت های بالا هرس شوند. تحقیقات نشان داده است چنانچه حدود 10 گره بارور برای هر بوته گذاشته شود، نتیجه ی بهتری خواهد داد. چنانچه بوته ها هرس نشوند، هر بوته حدود 10 تا 40 گره بارور تولید می‌کند و 0/5 تا 2 متر بالا میرود. کارلا تحمل خشکی را ندارد. باید محیط ریشه تا عمق 50 سانتیمتری مرطوب نگه داشته شود. آبیاری از طریق فاروها هر 10 روز یک بار در فصول سرد و خشک و هر هفته در فصول گرم و خشک صورت می گیرد

.به هنگام بارندگی، باید زهکش های مناسبی وجود داشته باشد تا رشد گیاه را مواجه با مشکل نسازد. در مناطقی که با محدودیت آب مواجه هستند، آبیاری و تغذیه ی قطره ای مؤثرترین روش می باشد.

 

کارلا به هنگام برداشت نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. میوه ها را باید به هنگام رشد مواظب بود که خیلی بزرگ و خیلی تلخ نشوند. به طور معمولی 15 تا 20 روز بعد از گلدهی و یا 70 تا 80  روز بعد از کاشت در حالی که طول میوه 10 تا 15 سانتیمتر می باشد، زمان مناسبی برای برداشت می باشد، البته در برداشت، باید به نوع مصرف توجه داشت.

میوه ها باید سبز روشن، نازک و آبدار و تخم‌ها سفید و نرم باشند و برداشت باید توسط قیچی باغبانی یا چاقوی تیز انجام شود. چنانچه میوه خیلی بزرگ شود، اسفنجی، تلخ، زرد یا نارنجی و ترک خورده می شود.

 

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید بذر دارویی کارلا در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی