خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر چغندر لبویی در اصفهان

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۹ ق.ظ

 

 

فروش بذر چغندر لبویی در اصفهان

 

 

کاشت چغندر لبویی

 

چغندر لبویی از سبزیجات فصل خنک است. امروزه بیشتر برای مصرف ریشه ای کشت می‌شود و در سراسر جهان مصرف می‌شود. برگ های چغندر لبویی به عنوان سبزیجات برگی مصرف می‌شود و برگ های جوان گاهی جایگزین اسفناج می‌شوند. از برگ ها و ریشه های این گیاه به دلیل خواص درمانی در درمان بیماری های عفونی و تومور استفاده می‌شود. دارای پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، فسفر، آهن و تیامین دارد.

 

چغندر لبویی گیاهی دو ساله است یعنی برای تولید گل و بذر باید دو سال زمان بگذرد. نیاز سرمایی در ارقام گرمسیری بسیار کمتر است.

 

فروش بذر چغندر لبویی استاندارد در اصفهان

 

 

طول روز بلند هم گلدهی را تحریک می‌کند. دماهای بالا در سال اول بعد از کاشت ممکن است باعث گلدهی شوند ولی ارقام برگی به این پدیده زیاد حساس نیستند. گل های این گیاه شهد تولید می‌کنند و حشرات هم به گرده افشانی آنها علاقمند هستند. 

 

 

 

 

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

 

 

آب و هوای مناسب برای کشت چغندر لبویی

در ارتفاعات 600 تا 1000 متر و در مناطق معتدل گرمسیری قابل کشت است. برگ های چغندر دماهای بالاتر را تحمل می‌کند. چغندر لبویی برای رشد مناسب  به خاک حاصلخیز و مرطوب و دارای زهکشی مناسب نیاز دارد. از نظر اسیدیته خنثی و نزدیک به قلیایی را تحمل می‌کند. اگر در مناطق ساحلی کشت شود تا حدودی به خاک یا آب شور مقاوم است. 

برای کاشت چغندر لبویی بهتر است بذرها در آب دمای 25 درجه سانتیگراد خیس شوند و در خاک دارای زه کشی کاشته شوند. دمای مناسب برای جوانه زنی 10 تا 29 درجه سانتی گراد است. بذور چغندر لبویی تا 4 سال قابلیت نگهداری دارند.

تکثیر و تولید چغندر لبویی بوسیله بذر انجام می‌شود. وزن هزار دانه این گیاه 5 تا 10 گرم است. معمولاً چغندر لبویی بوسیله بذر تکثیر می‌شود، بذرها در عمق 2 تا 3 سانتی متری و با فاصله بین ردیف 25 تا 30 سانتی متر و فاصله بین بوته 10 تا 20 سانتی متر کاشته می‌شود. برخی از کشاورزان ممکن است چغندر لبویی را نشا کرده و منتقل کنند. بعد از سبز شدن باید تنک شوند. فاصله کشت چغندر لبویی بسته به کاربردآن دارد. اگر برای استفاده از برگ های کوچک آن کاشته می‌شود باید فواصل 12.5 در 5 سانتی متر باشند. برای تولید لبو فاصله بین ردیف 25 سانتی متر و فاصله بین بوته ها 10 تا 13 سانتی متر مناسب است. برای کاربرد آن به شکل سبزیجات برگی به فاصله 15 تا 20 سانتی متر از هم کاشته شود.

 

تغذیه و کوددهی چغندر لبویی

 

برای تولید و عملکرد چغندر لبویی نیاز به کودهایی از جمله 100 کیلوگرم کود های ازته، 50 کیلوگرم کودهای فسفره و 200 کیلوگرم کود پتاسیمی در هکتار دارد. کودهای ازته می‌توانند در خاکهای اسیدی به شکل سدیم نیترات مصرف شود. در خاک های قلیایی به شکل کلسیم نیترات یا سولفات آمونیوم قابل استفاده است. هر 4 تا 6 هفته به کودهای سرک هم نیاز دارد.

علاوه بر این از کودهای دارای بُر و عناصر کم مصرف هم استفاده شود. در خاک های دارای بُر کم از 10 تا 30 کیلوگرم در هکتار از اسید بوریک یا بوراکس استفاده شود. البته استفاده بی مورد و زیاد از بر باعث مسمومیت می‌شود. برای رشد خوب نیاز به تامین رطوبت کافی دارد. در صورتی که آبیاری یا بارندگی کافی نباشد برگ ها ممکن است خشبی (زبر و خشن) یا تلخ شوند و در چغندر باغی ممکن است باعث ترک خوردن ریشه ها شود.

برداشت چغندر لبویی

چغندر لبویی به همراه برگ برداشت می‌شود و معمولا در دسته های 3 تا 4 تایی دسته بندی می‌شوند. زمان کاشت تا برداشت بسته به اندازه مورد نظر برای برداشت دارد. لبوهای کوچک با قطر 3 تا 4 سانتی متر حدود 2 ماه بعداز کاشت قابل برداشت هستند و برای اینکه اندازه لبوها درشت شود بین 3 تا 4 ماه طول می‌کشد. برداشت برگ های چغندر لبویی معمولاً 45 روز بعد از کاشت شروع می‌شود. در مناطق آب و هوایی معتدل گرمسیری اگر روش‌های کاشت به درستی انجام شود میزان 15 تا 25 تن در هکتار عملکرد دارد. عملکرد برگ چغندر لبویی بین 100 کیلوگرم در هر 10 متر مربع است.

 

 

 

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر چغندر لبویی در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی